четверг, 28 ноября 2013 г.

Personal Letter: Travelling

Here is Ann's letter. You have to write a letter to her and answer all her questions. Write 100-120 words.


(Критерии оценивания личного письма можно посмотреть здесь.)

34 Green Street, flat 4
London,
England
22nd  September 2013
               Dear Becky,
               Thank you for your letter! It was very interesting to learn about your birthday party.
             My news - we’ve just come back from our trip to Brighton. It was great! I want to tell you some words about it. We went to Brighton with our teacher. The journey was not very long: it took us only one and half hours to get there by train. We had 2 wonderful days on the beach. My friends and I swam in the sea and had a lot of fun. You see, I did some diving and saw a crab! Fantastic! We took a lot of pictures. I will show them to you later.
Have you ever gone somewhere on holidays? Write me something about one of your trips. Where were you? Did you go there by train, by plane, by bus or by car? How long did it take you to get there?. Did you stay in a hotel? What did you do there?
Sorry, I have to go now - mum needs some help with cooking.
I am looking forward to hearing from you soon.
Love,
Ann

Transport Games 2


I have found some more exciting games about transport. I'm sure, you'll like them.

вторник, 19 ноября 2013 г.

Topic "I like to travel"



 I like to travel
SB: part 2, p.3-49

         Many people like to travel. We can travel by plane, by train, by ship, by bus or by car. If you miss a bus, you have to take a taxi. Some people prefer to walk or to ride a bike.
         If you want to travel by train, you have to go to the railway station and buy tickets. This is how you can do it:

ДИАЛОГ С.24-25, №13

{ * Этот абзац, если остается время.  I like to fly buy plane. It is very fast and comfortable, however, plane tickets are really expensive. Anyway, I enjoy flying in the blue sky, over the plains and the seas. I have flown by plane …… times. I have been to …… .  *}

         I want to tell you about my trip to [место] …… .

СОСТАВИТЬ РАССКАЗ ПО ВОПРОСАМ (пример: с.41-42 №14)

1.     When did you go there?
2.     Did you leave Saint Petersburg for [место] by train, by plane, by car , etc.?
3.     Did you have much luggage?
4.     How long did it take you to get to [место]?
5.     Did you have to change anywhere?
6.     Was your journey nice? (полет или поездка на поезде)
7.     When did you arrive in/at [место]?
8.     Did you stay in a hotel?
9.     Did you like your trip? (отпуск в целом)
10.                       Where would you like to go next time?

Transportation Games

  Play games and learn about transport

Game 1 - A crocodile board game.
Game 2 - A pirate board game.
Game 3 - A moonshot game.
Game 4 - A memory game (listen and find the pairs).

Travelling and Transport Vocabulary

  Do the exercises and learn the words
Task 1 - SB p.7-8    
Task 2  - SB p.14    
Task 3 - SB p.22-25
Task 4 - SB p.31-33
Task 5 -  SB p.38-43

вторник, 12 ноября 2013 г.

MUST and HAVE TO - правило



Have to


Мне нужно, мне приходится это делать в силу сложившихся обстоятельств.
Tomorrow is Sunday. Tonight I don’t have to go to bed early.
Завтра воскресенье. Сегодня мне не нужно ложиться рано.

Для вопросов и отрицаний ОБЯЗАТЕЛЬНО НУЖЕН ВСПОМОГАТЕЛЬНЫЙ ГЛАГОЛ.

I have to get up early.
I don't have to get up early.
Do you have to go to bed early? --- Yes, I do./ No, I don't.

Must


  1.           По закону или правилам внутреннего распорядка.

           I must cross the street at a green light.
           I mustn’t run at school.

2.      Я сам так считаю.

I must learn irregular verbs.

3.      Говорят люди, которые имеют право указывать.

You must wash the dishes.

4.      Может случиться беда или вред здоровью.

The ice is very thin. You mustn’t walk on the ice.

понедельник, 11 ноября 2013 г.

MUST and HAVE TO

Game 1

Game 2 

Game 3

Game 4

В заданиях 3 и 4 есть незнакомые слова, но они очень интересные и полезные. Значение слов можно посмотреть в словаре Lingvo - это здесь

четверг, 17 октября 2013 г.

Present Perfect vs Past Simple - hometask

Open the brackets and put the verbs in the correct form. Use Present Perfect or Past Simple



1. Jack: You ever (be) to the zoo?
 2. Jim: Yes, I … .
3. Jack: When you (go) there?
 4. Jim: I (go) there last Sunday.
5. Jack: You (see) an elephant at the zoo?
 6. Jim:  No, I … . You ever (see) an elephant?
7. Jack: Yes, I … . I (see) it at London zoo.
 8. Jim: When you (visit) London zoo?
9. Jack: I (be) there last summer.

Ответы можно посмотреть здесь.

вторник, 15 октября 2013 г.

Как писать отзывы о работах одноклассников

До того, как писать отзыв, определите для себя КОНКРЕТНЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ работ ваших друзей, которые

  • вам понравились;
  • вам не очень понравились, и вы хотели бы порекомендовать, как их исправить.

 Отзыв о работах одноклассников

Многие работы были  очень интересны. Например, в работе Ученика1 (назвать имя, фамилию) мне понравилось ... .В работе Ученика2 мне понравилось ... .
Хочу отметить некоторые недочеты и помочь их исправить. Ученик3 ... (указать конкретное действие, которое было сделано не очень хорошо). Я бы порекомендовал ему/ей ... . 


Как делать самоанализ

Оцените свою работу по шкале: 

"отлично", "хорошо", "не очень хорошо"

Доклад:

  • Содержание -
  • Выразительность речи* -
  • Грамматическая сторона речи -
  • Лексическая сторона речи** -
  • Произношение -
  • Обращение к иллюстрациям -

PowerPoint презентация:

  • Содержание*** -
  • Художественное оформление**** -
  • Оформление первого слайда (заглавие, автор) -
  • Название файла презентации (фамилия, тема) -

Впечатления о работе над проектом:

         Напишите в свободном стиле о том
  • что, по вашему мнению, вам наиболее удалось и может быть использовано в следующих проектах;
  • какие были недочеты, и что нужно делать, чтобы их исправить;
  • с какими трудностями Вы столкнулись (если столкнулись), и как можно избежать их в дальнейшем. 
_____________________________
* выразительность речи - слитное произнесение единых смысловых отрывков, смысловые паузы в нужных местах, эмоциональный фон, интонирование.
** лексическая сторона речи -  использованы слова, которые помогают наиболее полно раскрыть тему, сделать рассказ интересным.
*** содержание PowerPoint презентации - есть все иллюстрации, которые нужны, чтобы пояснить положения доклада.
**** художественное оформление - наличие фона, подбор цветов и шрифтов, хорошее расположение иллюстраций на слайде, обоснованное использование анимации и спецэффектов и т.д.